#byttilleko update – eco food

image

#byttilleko kampanjen från Naturskyddsföreningen, har du hört talas om? För ett tag sen postade jag deras roliga film om oekologiskt. Den spred jag via bloggen och via facebook och twitter. Den har påverkat mig och min omgivning mycket.

Jag tycker om hälsosam kost och därför väljer jag eko då jag inte vill få massa gifter på köpet. Varför ska jag då äta nyttigt? Jag följer Naturskyddsföreningens sida på Facebook som uppmanar och peppar med nyheter.

Jag ser också att butikerna fylls på med ekologiska alternativ. Ibland är det tyvärr brist kanske pga hög efterfrågan. På bilden ser ni frukt och kaffe som jag köpt. Apelsinerna köpte jag på Willys och det övriga på Lidl. Lidl har väldigt bra priser på ekologisk frukt & grönt!

// This is a picture showing some ecological food. The label of the european union with the leaf stands for ecological production. Unfortunately the most food we consume is so damaged by pesticides that it can damage our health.

Do you choose eco-friendly food? Can you find it in your stores?

Leave a Reply

