All those little #things – alla små #ting

Det blev en resa tillbaka i tiden. Jag letade igenom minnen och funderade på alla ställen ni har bott på. Jag ser dem framför mig när jag blundrar. Det är små sekvenser av mitt liv blandat med foton jag har sett. Stunder av obeskrivlig lycka.

Jag och syrran cyklar runt på terassen och pratar på vårat hemliga språk vi har uppfunnit.

Vi sitter på ett eget barnbord med våra kusiner fast jag vill ju egentligen sitta med de vuxna! Vi dricker mjölk ur små söta röda glas med fot.

Det är soligt på terassen och mormor njuter av att sola bakåtlutad på en solstol.

Jag och syrran står framför de röda rosorna vid trappan.

Tänk om jag kunde kapsla in tiden, alla dessa stunder. Och bara kliva in där i lyckan, där du var med, då du fanns, då du levde. Jag saknar dig!

// Travelling through time in my mind trying to imagine and remember all the places you’ve lived in. I can see everything when I shut my eyes. The moments of pure happiness like a mixture of photos and memories.

Me and my sister biking at the terace, talking our secret language nobody understood. 

I sit at the childrens table with my cousins but I really want to sit with the adults!

My grandmother enjoys the sunlight like a cat, siting at the terrace.

Me and my sister in front of the red roses at the stairs.

Imagine I could enclose time, all those memories. And just take a step inside in the hapiness, where you were there, with us, still alive. I will always miss you!

Leave a Reply

